به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفترامور سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت : به منظور مدیریت اطلاعات بخش بازرگانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، این سامانه طی یک فرآیند ۹ ماهه و جلسات متعدد کارشناسی طراحی و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این سامانه یک سیستم پشتیبانی تصمیم گیری (DSS)، محسوب می شود و قادر به مدیریت قراردادهای بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه بازرگانی است. همچنین اطلاعات کلیه اموال این سازمان در بخش بازرگانی شامل تابلوهای تبلیغاتی، پل های عابر پیاده، پایانه های بار دولتی، کاربری های خارج از پایانه، غرف حمل و نقلی ، تجاری و غیره ، جمع آوری و مدیریت می شود.

شهرکی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه های GIS از اموال و پراکندگی آنها در سطح کشور، تهیه گزارش‌ها و داشبوردهای مدیریتی و راهبردی از اطلاعات قراردادها و اموال از نقاط قوت این سامانه است .

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری در ادامه اظهار داشت: مقرر است در فاز دوم با تهیه اپلیکیشن موبایلی مبتنی بر اندروید و با استفاده از پروتکل‌های Gtoz-Gtoc خدمات متنوعی به سرمایه گذاران و متقاضیان سرمایه گذاری در بخش های مختلف حوزه بازرگانی ارائه و همچنین اطلاع ‌رسانی‌های متعددی به شهروندان ذینفع در این حوزه انجام شود.

وی یادآور شد : پیاده سازی فاز اول این سامانه شامل ورود اطلاعات پایه اموال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری کارشناسان بازرگانی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های سراسر کشور ، انجام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفتنی است سامانه از طریق نشانی tis.rmto.ir قابل استفاده و بهره برداری است.